Fem Matemàtiques 2015 (2a fase)

“Fem matemàtiques” és un concurs organitzat per l’ABEAM en el que cada any participem a l’escola amb els alumnes de 6è de primària, de 1r i de 2n d’ESO. En la primera fase de l’edició 2015 van participar més de 3000 alumnes i ahir, es va celebrar la segona fase per a la que s’havien classificat set alumnes de Sadako: quatre alumnes de 6è i tres alumnes de 1r d’ESO.

2015-04-25 13.07.27

La Nerea, l’Andreu i el Ferran (alumnes de 1r d’ESO) esperant el veredicte de la segona fase

2015-04-25 13.07.08

El Pau, el Joan i el Guillem (alumnes de 6è) poc abans de conèixer els seus bons resultats en les proves d’aquesta 2a fase

Tant en la prova individual com en la prova de grups es van proposar problemes maquíssims que aviat podrem veure a la pàgina del “Fem Matemàtiques” i que podran formar part de les nostres bases de problemes per proposar a la classe. En espera de la seva publicació us comento un parell que em van agradar molt

  • Disposem d’una capsa plena de palets de longituds 1, 2, 3, 4 i 5 cm. Volem construir amb aquests palets tots els triangles diferents que puguem, fent servir un únic palet per cada costat. Quants triangles equilàters diferents podem construir? Quants triangles isòsceles diferents podem construir? Quants triangles diferents podem construir? (prova individual per a alumnes de 6è)
Només 3 dels 22 triangles diferents que es poden construir són escalens

Només 3 dels 22 triangles diferents que es poden construir són escalens

  •  Un grup de 20 persones van de picnic i porten 26 entrepans. Cada home del grup es menja 3 entrepans, cada dona se’n menja un i cada nen se’n menja mig. En total es mengen 26 entrepans. Quin és el màxim nombre d’homes que hi pot haver al grup? Quantes dones i quants nens hi hauria al grup en aquest cas? I si el nombre d’homes fos mínim? (prova individual per a alumnes de 2n d’ESO)

Al moment del lliurament de premis vam rebre dues agradables notícies: el grup dels tres alumnes de 6è havien guanyat la competició per grups del seu nivell i el Joan va obtenir la segona posició entre tots els alumnes de 6è de primària que participaven en aquesta fase.

Els alumnes de &è reben de mans del director de la Fundació Llor el seu premi

Els alumnes de 6è reben de mans del director de la Fundació Llor el seu premi

El Joan rep el diploma que acredita la seva classificació per a la tercera fase del concurs (Vic, 9 de maig de 2015)

El Joan rep el diploma que acredita la seva classificació per a la tercera fase del concurs (Vic, 9 de maig de 2015)

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s