Revista UNO Núm 65

Fa uns dies va arribar a l’escola el número corresponent al segon trimestre de 2014 de la revista de Didàctica de les Matemàtiques de l’editorial Graó. Aquest número esta dedicat al prácticum del màster de secundària (tema especialment interessant per al nostre departament en aquests dies en que justament hem rebut dos alumnes que estan fent aquest prácticum amb nosaltres). Podeu consultar aquí l’índex d’aquest exemplar i apreciareu la varietat d’articles que hi apareixen sobre aquest tema.

Més enllà dels set articles dedicats al tema central d’aquest número de la revista, trobem dos articles que tenen veritable interès per a la ostra feina a l’aula.

El primer d’aquests articles titulat “Representaciones matemáticas usadas en la resolución de un problema aritmético de reparto por niños de primern ciclo de primaria” escrit Per Badillo, Edo & Font tracta de les representacions matemàtiques fetes servir per alumnes de 7 i 8 anys al problema “Si una nena  posa sobre la taula totes les seves joguines que tenen rodes i compta un total de 18 rodes, quantes joguines pot haver-hi a sobre de la taula?”. Aquest problema, en la versió animals i potes en lloc de joguines i rodes, el va analitzar la Carme Burgués a la seva conferència a la XVII Jornada de l’ABEAM. A l’escola també va ser proposat aquest problema amb animals, basant-se en la proposta del Projecte NRICH (a continuació podeu veure diferents solucions donades per alumnes per al cas d’animals amb un total de 12 potes: 2 marietes, una aranya i un elefant, tres cangurs i una tortuga, etc)

El segon article que té interès directe en la nostra tasca és el titulat “Trabajando con números grandes: Estimación de magnitudes no alcanzables” del qual són autors Albarracín & Gorgorio. Aquí es treballa amb el problema “quanta gent cap al pati?” ubicant aquesta proposta en el context dels problemes de Fermi.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s